Eve Online - Płaszcz i Sztylet - Tutorial cz.6

Witajcie Piloci.Przed Wami ostatni rozdział poradnika – w tej części poznacie podstawy zaawansowanych możliwości bojowych Waszych statków. Po raz kolejny przypominam o dokładnym czytaniu zadań, które przekazują Wam agenci.Fly safeMat Arani

Rozdział VI: Advanced Military – Płaszcz i Sztylet


The Swap

Jest to zwykła misja bojowa – mamy polecieć do lokalizacji wskazanej przez agenta i zniszczyć napotkane tam statki pirackie.
W nagrodę za wykonanie misji otrzymamy podręcznik „Propulsion Jamming”. Pozwala on na używania modułów zakłócających napęd podświetlny (Web) i nadświetlny (warp jammer / scrambler).

Angel of Mercy

Najważniejszą umiejętnością, jaką trzeba wyorzystać w tej misji jest czytanie ze zrozumieniem. Agent prosi Was o wykonanie ataku kamikaze. W tym celu otrzymujecie od niego statek. Przesiądźcie się na nowy statek (nie wyposażajcie go), ubezpieczcie na jak najwyższą kwotę i ruszajcie na wroga.
Jedyne co musicie zrobić, to podlecieć do pirackiej bazy i podziwiać fajerwerki.
UWAGA: warto zapisać sobie lokalizację któregoś z pozostałych po misji wrakó i wrócić tam po zakończeniu zadania (można też polecie jeszcze raz do lokacji wskazanej przez agenta przed zakończeniem misji). Stacja, którą zniszczyliście w Swoim ataku kamikaze zostawia po sobie ciekawy kontenerek. Jego przykładowa zawartość wygląda tak:





Your Undivided Attention

Pomówmy o interdykcji. W tej misji Waszym zadaniem będzie zatrzymać uciekającego pirata. Możecie zniszczyć statki eskorty, ale nie wolno Wam zniszczyć celu głównego.
Od agenta otrzymujecie Civilian Warp Disruptor. Jest to moduł służący do zakłócania działania komputera nawigacyjnego celu – cel nie może skoczyć w Warp. Moduły te dzielimy na dwie kategorie:
  • disruptory: mają standardową moc i daleki zasięg;
  • scramblery: mają dwukrotnie większą moc niż disruptory, ale są krótkiego zasięgu.

Po wyposażeniu statku w darowany moduł udajcie się do lokacji wskazanej przez agenta.

A Friend in Need

Pora poznać uroki życia logistyka. Statki typu logi mają za zadanie ładować tarcze / naprawiać pancerze zaprzyjaźnionych jednostek podczas starć. Jak łatwo się domyślić są też często brane na pierwszy ogień.
Od agenta otrzymujecie cywilny moduł do naprawy tarcz lub pancerza. Zamontujcie go na statek i polećcie do wskazanej lokacji. Tam użyjcie modułu na uszkodzonym statku.
W nagrodę za wykonanie misji otrzymacie podręcznik, który pozwoli Wam na trening umiejętności zdalnej naprawy tarcz lub pancerza (zależnie od wybranej rasy).

The Stand

I znów najważniejszą umiejętności jest czytanie ze zrozumieniem – po raz kolejny stracice statek. Tym razem w walce.
Znów otrzymujecie od agenta fregatę. Ubezpieczcie ją i załóżcie niedrogi fit – podczas misji musicie najpierw pokonać jeden statek, a potem bohatersko zginąć.
Jeżeli jesteście bardzo przywiązani do tego, co zamontowaliście na przeznaczonej na rzeź fregacie, to zawsze możecie zapisać lokalizację jej wraku i wrócić do niego po zakończeniu zadania. Powrót do tej lokacji przed zakończeniem msji będzie skutkował utratą kolejnego okrętu.
Słów kilka o klonach: klon to bezpieczna przystań waszych skill pointów – są różne rodzaje klonów zachowujących różne ilości SP. Jeśli nie chcecie stracić umiejętności w razie zniszczenia Waszej kapsuły (zwanej technicznie jajkiem), to musicie dbać o to, aby Wasz klon był w stanie zmgazynować Wasze wszystkie punkty umiejętności.





Przy odpowiednim standingu do danej korporacji możecie też zafundować sobie Jump Clone'a. Klony te to w zasadzie rodzaj roboczych ciuchów, które zakładacie chcąc zajmować się jakąś brudną robotą. Można w nie wskoczyć, kiedy istnieje duże ryzyko starty kapsuły, a Wasz główny klon zawiera w głowie cenne implanty. A no właśnie – w razie zgniecenia Waszego jajka implanty, które miał podłączone do głowy zawarte w tym jaju klon, są bezpowrotnie tracone.
A teraz – pora wykonać zadanie.

Don't Look Back

Zdarzają się czasami chwile, w których najwiernieszym przyjacielem człowieka jest bardzo szybki statek. Ogólnie zasadę mówiącą, że prędkość to życie stworzył Max Immelmann w swoim podręczniku walki powietrznej.
W tej misji musicie wykorzystać szybkość swojego statku, aby przelecieć przez obszar o wysokim promieniowaniu, który będzie zadawał Wam uszkodzenia. Proponuję użyć dodatkowo użyć afterburner'a lub MWD (micro warp drive)
W nagrodę za wykonanie misji otrzymacie podręcznik uczący Was obsługi uzbrojenia uznawanego za Wasze uzbrojenie rasowe.

Weapon of Choice

W tej misji musicie zaatakować i zniszczyć jeden cel. Trudność polega na tym, że do tego celu musicie użyć broni uznawanej przez Waszą rasę za najlepszą. I tak, Matarzy będą mogli użyć tylko broni z grupy projectile, Caldari będą strzelać rakietam (rockets lub missiles), Matarzy oświecą wroga laserem, a Gallente wypuszczą sforę swoich dron.
UWAGA: jeżeli do tej pory nie wytrenowaliście swojej narodowej broni, co jak podejrzewam może mieć miejsce w przypadku Gallente, to nie rozpoczynajcie misji, dopóki tego nie zrobicie.




UWAGA: jeżeli gracie Gallente i w przebiegu tej misji chcecie użyć zwykłych, a nie cywilnych dron, to będziecie potrzebować dodatkowej umiejętności, jak na przykład Scout Drone Operation.
Dronami walczy się troszkę inaczej niż innymi rodzajami uzbrojenia. Trzeba oczywiście namierzyć cel (choć drony można też ustawić w tryb automatycznego ataku). Następnie klikamy PPM na drone-bay'u i wydajemy polecenie startu.


Polecenie ataku wydajemy klikając PPM na „Drones in Local Space” i wybierając opcję „Engage Target”.

Wybaczcie, że poświęcam tu miejsce tylko dronom – zakładam, że z każdej innej broni wszyscy już strzelali, a o dronkach nikt i nigdzie wcześniej nie mówił :)




Drony zwołujemy wybierając odpowiednią opcję z rozwijanego menu:



The Pacifist

Waszym zadaniem będzie uratować zakładników. Lecicie do lokacji wskazanej przez agenta, skaczecie prze bramkę i czekacie na dalsze rozkazy.




Ten komunikat ukazuje się podczas skoku przez bramkę – macie dalej czekać na rozkazy.




Jeszcze chwilkę...




Naprzód – poleć do więzienia, zabierz zakładników i wróć na stację – nie strzelaj do piratów.
W zamyśle twórców ta misja miała pokazać, że będąc częścią floty, należy wykonywać rozkazy.

Glue

Waszym zadaniem będzie osaczyć i przesłuchać pirata. Nie owlno Wam go zniszczyć. Ażeby umożliwić przesłuchanie, Wasz agent podaruje Wam Civilian Stasis Webifier.
Musicię utrzymać się w pobliżu pirata (10km) ciągle go web'ując do momentu otrzymania komunikatu od agenta.




W nagrodę otrzymacie podręcznik „Destroyers”. Nauczcie się tej umiejętności co najmniej na pierwszy poziom.

The Exam

To już ostatnia misja. Po jej akceptacji otrzymacie od agenta Wasz pierwszy niszczyciel. Przyjrzyjmy się mu bliżej (za przykład posłuży klasa Catalyst).




Niszczyciele pełnią głównie role zabójców fregat. Nie popadajcie jednak w euforię – atak na doświadczonego gracza we fregacie na obecnym etapie gry skończy się dla Was raczej boleśnie.
Dzięki bardzo dużej sile ognia (8 slot'ów przeznaczonych na uzbrojenie) i małemu kosztowi przygotowania do walki (w okolicach 10 milionów ISK), statki tego typu są bardzo popularne w milicjach. Dobrze radzą też sobie z misjami Security do poziomu 2, niektórymi poziomu 3. Są też cennym statkiem wsparcia dla robiących misje poziomu 3 krążowników.
Dzięki specyficznemu układowi slot'ów niszczyciele są bardzo uniwersalne. Podczs wędrówki przez świat Nowego Edenu spotkacie je w najróżniejszych wersjach wyposażenia – od potworów PvP zadających po 500 dps, do powolnych śmieciarek zbierających kosmiczny złom.

Wracając do samej misji – w jej trakcie przeciwnicy użyją na Was najpewnie zarówno Web'a jak i Disruptora. Niemniej jednak lot niszczycielem uzbrojonym do walki na dalekim zasięgu sprawi, że wykonanie tego zadani będzie dla Was czystą formalnością.

W nagrodę za wykonanie zadania otrzymacie podręcznik „Rapid Firing” ziększający szybkość prowadzenia ognia o 4% na poziom umiejętności.

Epilog

Mam nadzieję, że ten poradnik Wam się przydał. Przpraszam jednocześnie za wszelkie literówki, jakie mogły mi się zdarzyć. Jeżeli zdarzyły się sytuacje, w których coś było dla Was niejasne, przekażcie mi swoje uwagi przez EVE Mail Pomogą one wprowadzić poprawki ułatwiające życie następnym pokoleniom pilotów.

Komentarze

Najczęściej wyświetlane

Jak zacząć grę w Eve Online

Poradnik Górnika I

Skille dla początkującego gracza Eve Online