Eve Online - Pierwsza Krew - Tutorial cz.5

Witajcie Piloci 
W tej części dowiecie się więcej o tajnikach walki i podstawach przygotowania do niej Waszego statku. Opowiemy też trochę o metodach obrony i o tym, jak ważne jest czytanie opisów misji.
Fly safe
Mat Arani

Rozdział V: Military – Pierwsza Krew

Cash Flow for Capsuleers (1 of 10)

W tej misji Waszym zadaniem będzie zniszczenie grupki piratów dającej się w kość górników w pobliskim pasie asteroidów (lokacja przekazana przez agenta).
Jest to dobry moment aby omówić pokrótce rodzaje uzbrojenia. Podstawowy podział uzbrojenia to lekkie, średnie i ciężkie. Każda z grup dzieli się na uzbrojenie skuteczne na bliskim oraz na dalekim zasięgu. I tak dla Amarrów będą to pulse / beam lasers, dla Matarów autocannons / artillery, dla Gallente (i po trosze Caldari) blasters / railguns i dla Caldari rockets / missiles. Warto zwrócić uwagę, że bronie z grupy energetycznych i hybrydowych zużywają podczas prowadzenia ognia baterię Waszego statku.
Podczas przygotowywania statku do walki warto spojrzeć, jakie ma on mocne strony. Można je znaleźć w pierwszej zakładce informacji o statku:



Z powyższych informacji wynika, że fregata, którą dysponuje Noobertina jest logistykiem – ma bonusy do zdalnej naprawy pancerza innych statków. Jak zatem w kontekście tych informacji ocenić poniższy fit?



Najlepsza ocena będzie taka: oto przykład, jak tego nie robić. Jednakże na tym etapie tutoriala możecie jeszcze nie dysponować innym statkiem, a pierwsza misja z grupy military jest na tyle prosta, że wybaczy Wam to faux pais. Jednakże podstawowym błędem w wyposażaniu statku jest to, że nie wykorzystuje się jego bonusów – miejcie to na uwadze w późniejszych etapach gry.
Z innych startowych porad – wyposażajcie swoje statki w broń jednego typu – albo krótkiego, albo długiego zasięgu. W miarę możliwości używajcie też tych samych modeli uzbrojenia. Jeśli pomieszacie modele, nie mówiąc już o typach, będziecie mieli do czynienia z różnymi zasięgami maksymalnymi i optymalnymi. Trudno będzie Wam zatem znaleźć zasięg, na którym Wasz statek będzie w stanie zadać maksymalne uszkodzenia.
Pora pozamiatać – oddokujcie, polećcie do lokacji, którą podał Wam agent i zróbcie porządek.

Cash Flow for Capsuleers (2 of 10)

Krwiożerczy piraci porwali górników i zgadzają się ich oddać w zamian za Wasze głowy. Waszym zadaniem jest polecieć we wskazane przez agenta miejsce i przywieźć zakładników. Jeśli Wasza głowa będzie dalej podłączona do ciała, to będzie to dodatkowy bonus.
Wraz z zaakceptowaniem misji otrzymacie od agenta podręcznik „Motion Prediction”. Jest to ważna umiejętność zwiększająca prędkość kątową waszych wieżyczek o 5% na każdy poziom.
Oddokujcie i polećcie na miejsce wskazane przez agenta. Jeden ze statków, które zniszczycie, zgubi kontener – tam znajdziecie zakładników.
W nagrodę za wykonanie misji otrzymacie fregatę. Przyjrzyjmy się nagrodzie.
W przypadku Noobertiny jest to fregata klasy Atron (podobną we właściwościach otrzymacie w niezależnie od rasy. Mamy więc: o 10% większy maksymalny zasięg uzbrojenia, o 5% większe uszkodzenia zadawane i o 80% mniejszy koszt aktywacji systemów zakłócających napęd (więcej o nich dowiecie się w następnym rozdziale)


Cash Flow for Capsuleers (3 of 10)

Pora wypróbować nową fregatę – agent piratów skradł ze stacji bardzo ważne dokumenty – Waszym zadaniem będzie je odzyskać. Należy polecieć na miejsce wskazane przez agenta, wykończyć piratów i odzyskać dokumenty.
Po akceptacji misji wyskoczy Wam okienka z Aurą. Pora dowiedzieć się czegoś o systemach zakłócania napędu (otrzymujecie Civilian Stasis Webifier). Użycie tego modułu powoduje, że silniki przeciwnika tracą moc. Tym samym jest on łatwiejszy do trafienia (wasze działa mogą obracać się wolniej śledząc cel). Możecie to wypróbować w tej misji. Uwaga: przeciwnik może również używać tego na Was – warto najpierw wyeliminować tego, który będzie to robił.
W nagrodę otrzymacie podręcznik „Propulsion Jamming”. Ta umiejętność pozwoli Wam używać sieci (Web) oraz modułów zakłócających napęd Warp. Te moduły nie pozwolą Waszej ofierze odwarpować – warto się z nimi zapoznać.

Cash Flow for Capsuleers (4 of 10)

W kolejnym zadaniu macie dokonać zwiadu. Nie musicie niszczyć obiektu, który napotkacie w lokalizacji misji, ale jeśli się już na to zdecydujecie, to pamiętajcie o tankowaniu w trakcie walki (ładowaniu tarczy bądź naprawi pancerza). Jeśli nie wypatrzycie obiektu, upewnijcie się, że macie „Large Collidable Object” dodane do Overview.
O zakończeniu misji zostaniecie powiadomieni w oknie czatu lokalnego. Wróćcie do agenta i zdajcie misję.

Wracając do naprawy: Amarr i Galente tankują pancerzem, Caldari i Minmatar tarczą (z reguły). Odnośnie tarcz istnieje też tank pasywny. PS: prawdziwi twardziele tankują strukturą.



Cash Flow for Capsuleers (5 of 10)

Kolejna misja polega na spotkaniu z piratem i stoczeniu z nim pojedynku. Po zaakceptowaniu misji otrzymacie od agenta Civilian Thermic(lub inny zależnie od lokalizacji) Dissipation Field. Moduły tego typu (występujące również w wersjach dla pancerzy) zwiększają odporność tarczy / pancerza Waszego statku na dany roszaj uszkodzeń. Pod poniższym linkiem znajdziecie wykaz uszkodzeń, jakie trzeba znieść / zadać podczas walki z daną frakcją: http://www.ogrank.com/content/view/698/59/.

Nagrodą za misję jest umiejętność Shield Management – zwiększa ona pojemność tarcz o 5% na poziom oraz pozwala używać modułów związanych z ładowaniem / pojemnością tarcz.

Cash Flow for Capsuleers (6 of 10)

W tej misji musicie zniszczyć piracki posterunek. Musicie przelecieć przez kilka kieszeni, więc upewnijcie się, że macie dość amunicji. Nagrodą jest implant dodający +1 do percepcji.
Uwaga: Waszym celem jest posterunek – po jego zniszczeniu nie musicie dlej walczyć.

Cash Flow for Capsuleers (7 of 10)

Jest to typowa misja bojowa – macie zniszczyć pirackie statki, a potem wrócić do agenta.
Kieszeń, w której będziecie walczyć będzie zaśmiecona róznymi kamieniami – uważajcie, żeby w czasie walki się w nie nie zaplątać – im wolniej lecicie, tym łatwiej Was trafić.
Z kolei Wy możecie mieć problem z trafianiem, jeśli będziecie latać za szybko – Wasze działa mogą jeszcze nie nadążać z obrotem.

Cash Flow for Capsuleers (8 of 10)

W kolejnej misji bardzo istotne jest dokładne przeczytanie zadania. Od agenta otrzymujecie podręcznik Weapon Upgrades. Ta umiejętność zmiejsza zapotrzebowanie broni na moc obliczeniową oraz pozwala używać różnorakich modułów poprawiających funkcjonowanie uzbrojenia.
Waszym zadaniem jest polecieć do lokacji podanej przez agenta, podjąć z hotelu gości, a następnie wrócić.
Jak ustawić overview:





Dzięki takiemu ustawieniu w overview zobaczycie sam hotel – modyfikacje tych ustawień pozwalają Wam dodać / wyrzucić z overview to, co chcecie. Podobny efekt można uzyskać ustawiając overview w tryb „Show All” i po kolei wyrzucając niepotrzebne nam typy obiektów (za pomocą PPM na obiekcie w overview możemy otworzyć podmenu, którego jedną z opcji jest „Remove from overview”). Przejrzyjcie też inne zakładki – z tego poziomu można też między innymi dodawać bądź usuwać kolumny.
Po przylocie na miejsce zorientujecie się, że z hotelem stało się coś złego. Podlatujecie, żeby lepiej się przyjrzeć i wpadacie w zasadzkę. Wasz statek jest uszkodzony, a na scenie pojawiają się statki przeciwnika. W tym momencie mądrze jest uciec – przeciwnicy są twardzi jak na początek gry, a Wasz statek nie wytrzyma zbyt długo. W tym momencie możecie też zakończyć misję.

Cash Flow for Capsuleers (9 of 10)

W tej misji Waszym zadaniem będzie zniszczenie struktury – magazynu narkotyków. Lecicie na miejsce, rozprawiacie ię z opozycją i niszczycie magazyn.



W kontenerku, który pozostał po zniszczonym magazynie narkotyków najdziecie... nie zgadniecie... narkotyki. Jak łatwo się domyślić nie wszędzie są one legalne. Jeśli zostaniecie z nimi złapani, to czekają Was określone konsekwencje.


Cash Flow for Capsuleers (10 of 10)

To ostatnia z misji military. Jest też całkiem trudna – musicie się dobrze przygotować. Przede wszystkim spotkacie się w tej misji z wieżą, która będzie zakłócać Was napęd. Pamiętajcie, że czym wolniej lecicie, tym łatwiejszym jesteście celem. Przed tą misją otrzymujecie od agenta fregatę – warto ją wyposażyć – jest bardziej wytrzymała niż Wasz poczciwy pościgowiec.
Wielu pilotów traci w tej misji statki – według mnie kluczem do sukcesu jest przygotowanie statku wyposażonego w broń dalekiego zasięgu i afterburner. Dzięki afterburnerowi jesteście w stanie nieco zniwelować działanie wieży zakłócającej. Możecie też poprosić kogoś na localu o pomoc w jej wykonaniu.
W nagrodę otrzymacie podręcznik „Sharpshooter”. Umiejętność ta doda 5% do zasięgu optymalnego waszego uzbrojenia strzeleckiego na każdy poziom.

Brak komentarzy:

Slack - Eve Online Polska

Zapraszamy wszystkich pilotów na nasz Slack:  Eve Online Polska

Najczęściej wyświetlane