Kliknij poniżej i rozpocznij grę! Zyskaj SP

Eve Online - W oparach Veldsparu - Tutorial cz.3

Witajcie Piloci ,
W tej części zajmiemy się przemysłem – jest to ścieżka górnika / producenta. Jak łatwo się domyślić nie jest zbyt pasjonująca, ale potrafi przynosić ładne dochody i gwarantuje kilka mikrozawałów serca – kiedy Wasz ładunek jest nieco za drogi.
Fly safe,

Mat Arani

Rozdiał III: W oparach Veldsparu


Making Mountains of Molehills (1 of 10)

  1. Waszym zadaniem w tej misji będzie pozyskać 999 jednostek Veldsparu. Po zaakceptowaniu misji otrzymacie od agenta laser górniczy – zamontujcie go na swoim statku. Następnie oddokujcie i polećcie we wskazane przez agenta miejsce (musicie polecieć tam – kopanie gdziekolwiek nie zakończy misji).
  2. Po dotarciu na miejsce zobaczycie... nic... Ale nie martwcie się – potrzebna Wam asteroida tam jest. Żeby ułatwić sobie znalezienie jej, zajmijmy się przez chwilę overview:






Po wybraniu tej opcji powinniście bez problemu dostrzec potrzebną asteroidę. Namierzcie ją i uruchomcie laser górniczy. Do zakończenia misji wystarczą trzy cykle lasera.

Making Mountains of Molehills (2 of 10)

  1. W tej misji dowiecie się, jak rafinować surową rudę do potrzebnych surowców. Agent każe Wam dostarczyć 750 jednostek tritanium. Tritanium jest produktem rafinacji veldsparu. Po akceptacji misji otrzymacie skillbook „Mining Frigate”. Jest on potrzebny do pilotowania fregaty klasy Venture, którą otrzymacie w nagrodę za wykonanie misji.
  2. Uwaga: aby wykonać tę misję nie musicie nigdzie lecieć. Jeśli w poprzedniej misji wykopaliście trochę więcej veldsparu, to możecie go zrafinować. Możecie też po prostu kupić potrzebny minerał.
  3. Jak wykonać refining: jedną z metod jest wejście w inwentarz i kliknięcie na rudzie PPM. W ten sposób można też przerabiać na surowce niechciane moduły.





  1. Po zrafinowaniu surowca pozostaje nam zdać misję i cieszyć się nowo zdobytą fregatą.

Making Mountains of Molehills (3 of 10)

  1. W tej misji poznacie tajniki produkcji. Agent poprosi Was o wyprodukowanie i dostarczenie dwóch sztuk Civilian Afterburner'ów. Po akceptacji misji otrzymacie od agenta kopię planów przedmiotu, który macie wykonać. Sprawdźmy najpierw czego będziecie potrzebować. Kliknijcie PPM na symbolu blueprint'u (możecie to zrobić przed akceptacją zadania) i przejdźcie do zakładki „Bill of Materials”.





Jak widać na powyższym obrazku potrzebujecie umiejętności o nazwie Industry oraz wskazanej ilości tritanium. Książkę Industry trzeba kupić – nie otrzymujecie jej od agenta. Po jej wytrenowaniu zaakceptujcie misję.

  1. Jak rozpocząć produkcję: wchodzicie do inwentarza, klikacie PPM na bueprint'cie i wybieracie opcję „Manufacturing”. Spowoduje to wyświetlenie się następującego okna:





Klikacie na Pick Installation, co z kolei skutkuje tym:





Jest to niestety częsty obrazek w systemach startowych – wszystkie linie produkcyjne są zajęte, a pierwsza z nich będzie wolna za ponad dobę. Co zrobić w takiej sytuacji? Wsiąść na statek, wrzucić do ładowni blueprint i minerały i ruszyć na poszukiwanie stacji z wolnymi liniami.

Kiedy już znajdziecie wolne linie produkcyjne pojawi się Wam możliwość wyboru „Use Assembly Line”. Po jej kliknięciu akceptujecie produkcję. Status produkcji możecie podejrzeć tu:


Po kliknięciu opcji





Kiedy produkcja się zakończy ujrzycie w tym oknie opcję „Deliver”. Jej wybór spowoduje pojawienie się produkowanych przedmiotów w inwentarzu na stacji, na której ma miejsce produkcja. Teraz wystarczy (o ile nie jesteście na swojej stacji szkolnej) dostarczyć je do agenta. Ładujecie je na statek i ruszacie w drogę powrotną.



  1. W nagrodę od agenta otrzymujecie moduł zwiększający pojemność ładowni. Ma on swoje plusy i minusy:





Aby go używać potrzebujecie też nowej umiejętności:





Making Mountains of Molehills (4 of 10)

  1. W tej misji jesteście proszeni o zniszczenie zbuntowanych dron oraz dostarczenie agentowi 7000 jednostek tritanium. Jeśli nie macie dostatecznej ilości tritanium, możecie pozyskać veldspar do jego rafinacji w miejscu wskazanym przez agenta. Również w tamtym miejscu zaatakują Was drony. Musicie pamiętać, aby zabrać na statek jakąś formę uzbrojenia.
  2. Statki górnicze są z reguły powolne, ociężałe i nieuzbrojone (bądź słabo uzbrojone). Są narażone na ataki statków NPC w pasach asteroidów i ganki ze strony innych graczy. O ile drugiemu przypadkowi trudno jest przeciwdziałać, to w pierwszym przypadku macie dwa wyjścia: zignorować atakujących bądź w jakiś sposób ich zniszczyć. Statki górnicze robią to z reguły przy pomocy dron.



Making Mountains of Molehills (5 of 10)

  1. Przewożenie towarów jest nieodłączną częścią życia przemysłowca, stąd kolejna misja jest misją kurierską. Waszym zadaniem jest przewieźć towar z punktu A do punktu B. Na dzień dobry otrzymujecie od agenta afterburner (dopalacz). Zwiększa on prędkość podświetlną waszego statku kosztem stopnia naładowania baterii. No i oczywiście wymaga poznania nowej umiejętności.
  2. O czym tu pisać – wyznaczamy sobie trasę i lecimy. Misję zdajemy na stacji przeznaczenia.
  3. No i wracamy.

Making Mountains of Molehills (6 of 10)

  1. W tej misji znów zostaniecie poproszeni o wyprodukowanie czegoś. Tym razem produkt jest nieco bardziej skomplikowany:





O materiałach:
  • tritanium: jak już wiecie bierze się je z veldspar'u;
  • pyerite: jest produktem rafinacji scordite'u
  • mexallon: on z kolei bierze się z plagioclase'u

Rud tych surowców możecie szukać w okolicznych systemach. Reszta procesu produkcji przebiega podobnie jak w poprzednim przypadku.

Jeżeli interesuje Was tylko i wyłącznie ukończenie misji, to możecie to zrobić bez produkowania   booster'ów. Wystarczy je kupić i oddać agentowi – nie są drogie, a zaoszczędzony w ten sposób czas można zawsze spożytkować inaczej.

Making Mountains of Molehills (7 of 10)

  1. Jest to kolejna misja kurierska – musimy przetransportować wyprodukowane przed chwilą booster'y z punktu A do B. Filozofii tu nie ma, lecimy zdajemy, wracamy.
  1. Nagrodą jest Overdrive – ten pasywny moduł zwiększa prędkość podświetlną waszego statku kosztem rozmiaru ładowni. Tak samo jak moduł zwiększający pojemność ładowni będący nagrodą w którejś z poprzednich misji, wymaga umiejętności Hull Upgrades.





Making Mountains of Molehills (8 of 10)

  1. I kolejna misja produkcyjna – tu jednak musimy wyprodukować zadany przedmiot (shuttle) – po prostu nie dostaniemy go na rynku. Co więcej, jeśli będziemy go produkować na innej stacji niż nasza stacja szkoleniowa, to będziemy musieli się uciec do pewnej sztuczki.
  2. Po rozpoczęciu produkcji na innej stacji wracamy naszym statkiem na naszą stację, zostawiamy go tam i na stację z produkcją wracamy kapsułą. Wsiadamy na wyprodukowany statek i wracamy nim znów na naszą stację. Przesiadamy się i zdajemy misję. Uwaga: przed zdaniem misji statek należy przepakować (repackage).

Making Mountains of Molehills (9 of 10)

  1. Nasz agent został perfidnie zdradzony – mamy przywieźć mu winowajcę. Żeby to zrobić musimy zastawić pułapkę używając naszego statku jako przynęty. Na pokładzie będziecie potrzebować zarówno osprzętu górniczego, jak i uzbrojenia.
  2. Po odpowiednim wyposażeniu statku lecimy we wskazane przez agenta miejsce. Tam rozpoczynacie eksploatację asteroidów. W pewny momencie zostaniecie  zaatakowani przez pirata.
  3. Po zniszczeniu ego statku pojawi się kontener. Zabieracie z niego asystenta agenta i wracacie zdać misję.



Making Mountains of Molehills (10 of 10)

  1. To już ostatnia misja z tego odcinka – waszym zadaniem będzie dostarczenie agentowi fregaty (otrzymaliście taką w cyklu misji dotyczących eksploracji). Macie kilka możliwości ukończenia tej misji:
- możecie wyprodukować tę fregatę. Aby to zrobić musicie zgromadzić minerały z zakładki Bill Of Materials statku z zadania:





  • inną możliwością est zakup takiego statku – jest to kwota w okolicach 100 tysięcy ISK.
  • ostatnią możliwością jest oddanie statku, który otrzymaliście we wcześniejszym cyklu misji.

  1. W nagrodę otrzymacie transportowiec, popularnie zwany indykiem (od industrial ship). Nie można nimi latać na kontach trialowych.





Kończąc cykl misji pokazujących Wam życie przemysłowca przygotowaliście się jednocześnie do poznania sensu istnienia rekina biznesu wód Nowego Edenu – w kolejnym odcinku omówimy cykl misji biznesowych.

A na ten moment.
Fly safe & good hunting.

Brak komentarzy:

Grupa na FB

Zapraszamy nowych graczy jak i również starszych pilotów do naszej nowej grupy na Facebook :  Eve Online Polska

Najczęściej wyświetlane