Kliknij poniżej i rozpocznij grę! Zyskaj SP

Frakcje w Eve Online

Cztery frakcje EVE Online

Jeśli lubisz role-playing, z pewnością zainteresują cię rasy w EVE Online. W grze występują cztery zasadnicze rasy grywalne i jedna niegrywalna. Każdy gracz rozpoczynając przygodę z Eve ma do dyspozycji określoną liczbę punktów. Wszystkie rasy początkowo cechują atrybuty o takiej samej wartości. Na inteligencję, pamięć, charyzmę, siłę woli i percepcję przypada 17 punktów. Gracz ma jednakże możliwość zgodnego z własnym pomysłem udoskonalenia swojej postaci, czyli takiego rozłożenia dodatkowych punktów, by wzmocnić wybrane atrybuty. Na "mapowanie neuralne" przeznaczono 14 dodatkowych punktów. Dwa pierwsze mapowania można przeprowadzić bez ograniczeń czasowych, ale trzecie i następne dopiero po upływie roku od ostatniej takiej ingerencji w wartość atrybutów.

Grywalnych frakcji jest cztery i są to:
Amarr
Najliczniejszą i najbardziej ekspansywną rasę w Eve stanowią Amarr. Państwo ściśle łączy się z religią, a struktury rządowe są też religijnymi - cesarz uosabia boga. Imperator ma absolutną władzę, poddani winni są mu cześć i posłuszeństwo, jednak administracja nie funkcjonuje tak sprawnie jak by mogła, ze względu na ogromną biurokrację. Do stanowiska pretenduje pięciu kandydatów i spośród nich wybierany jest Imperator. Żelazną ręką rządzi swoim ludem i dąży do podboju świata. W przeszłości Amarr byli bardziej skłonni do walki niż obecnie. Rasa ta wierzy, że wolą boską jest by panowali nad światem, sądzą także, że mają naturalne, odgórnie dane im predyspozycje do rządzenia innymi. Społeczeństwo składa się z kilku warstw, uprzywilejowanych panów i ich niewolników. Niewolnictwo wśród tej rasy jest powszechnym zjawiskiem, akceptowanym i naturalnym. Amarr wykorzystują pracę niewolników do budowania swojej potęgi. Rasa ta jako pierwsza poznała technologię umożliwiającą skoki pomiędzy poszczególnymi systemami i zaczęła ją wykorzystywać do zdobywania nowych terytoriów i niewolników. Ekspansję Amarr powstrzymał konflikt zbrojny z Gallente oraz rasa Jove. W tamtym okresie doszło do powstania rasy Minmatar, którzy wykorzystali sytuację i uwolnili się spod panowania Amarr.

Caldari
Jedna z bardziej zdyscyplinowanych ras, o surowych, dosyć twardych zasadach. Żyją wedle reguły, że powodzenie i szczęście jednostki jest mniej ważne od dobra ogółu rasy. Należy poświęcić dobro osobiste dla Państwa. Nie akceptują odstępstwa od tej reguły, a przeciwników takiego stylu życia traktują jak wrogów. W społeczeństwie Caldari cenione są takie cechy jak pracowitość, posłuszeństwo, uległość i skłonność do poświęcenia. Tutaj nie ma miejsca dla indywidualistów. Wszyscy, którzy się podporządkują i są przydatni, będą przez państwo wspierani i promowani lepszymi warunkami życia, zaś ci, którzy 'podpadli' mogą spodziewać się kary i ogólnie mówiąc kłopotów. Caldari zadbali o swoje bezpieczeństwo tworząc dobrą armię, opartą na solidnym zapleczu militarnym, zdolną do szybkiej reakcji i długiej walki. Gospodarka Caldari oparta jest na wielu niezależnych korporacjach, funkcjonują one zarówno na terytoriach należących do rasy, pograniczu, jak i terenach podporządkowanych sobie przez inne rasy. Choć państwo nie dyktuje im jak mają prowadzić swoje interesy, to jednak stwarza przyjazne warunki, dając ochronę w razie kłopotów. Korporacje mogą liczyć na obronę armii i jeśli mają kłopoty na terytorium innej rasy, schronić się we własnym państwie.



Gallente
Gallente kultywują wiele tradycji wolnomyślicielskich, szczycą się bowiem pochodzeniem wprost od Francuzów. Demokracja jest dla nich bardzo istotna i nie stanowi jedynie pustego hasła. Tutaj naprawdę została wcielona w życie, dlatego tak wielu mieszkańców świata Eve marzy o zamieszkaniu w Gallente. Obywatele Federacji mają w życiu wiele szans, by wybić się na szczyt. System gospodarczy w skrócie opisać można jako wolny rynek. Tutaj każdy, kto ma dobry pomysł i umie wcielić go w życie może stać się bogatym. Wśród Gallente są właśnie bogacze, ale też miliony zwykłych obywateli i biedaków, bo równie łatwo co się dorobić, można też wszystko stracić. Według prawa wszyscy są równi, o pozycji decyduje spryt, szczęście i często sprzyjające sploty wydarzeń. Kto chce spróbować szybko się dorobić i ma na to dobry pomysł, wybiera los obywatela Federacji. Wiara w prawa człowieka i demokrację w przeszłości doprowadzały do konfliktów. Gellente walczyli ze swoimi antagonistami Caldari, którzy wyodrębnili się właśnie z tejże rasy. Na razie Federacja nie toczy żadnych walk i utrzymuje poprawne stosunki z sąsiadami.

Minmatar
Minmatar pochodzą wprost od barbarzyńskich plemion i strukturą swojego państwa lubią podkreślać to pochodzenie. Wierzą, że dobrze jest przynależeć do struktur klanowych i plemiennych, więzy rodzinne są nieco mniej ważne. Minmatar długo byli niewolnikami Amarr, ale wykorzystali dobry moment i szansę jaką była dla nich wojna Amarr z Gallente. Zdołali się wyswobodzić i utworzyć najmłodszą w Eve rasę. Jej członkowie mają bardzo różne zajęcia i żyją w dużym rozproszeniu. Zaledwie 1/4 zamieszkuje własne terytorium, pozostali nadal są niewolnikami Amarr, lub podróżują po świecie Eve. Zależnie od miejsca i stylu życia Minmatar wybierają swoją profesję i na niej się koncentrują. Ci którzy zamieszkują planetę, są przeważnie rolnikami albo zajmują się działalnością przemysłową. Podróżnicy to często handlowcy, jest wśród nich także wielu piratów, tworzących grupy przestępcze.



Jove (rasa niegrywalna)

Jove są rasą niegrywalną. Otacza ich aura tajemniczości, eteryczności i siły jednocześnie. Jak to możliwe? Otóż Jove są bardzo starą rasą i osiągnęli zadziwiający postęp technologiczny, niedostępny dla innych ras. Wykorzystują inżynierię genetyczną, kierują się niejasnymi dla pozostałych ras zasadami, a do swoich tajemnic i granic dopuszczają bardzo niewielu obcych. Można powiedzieć, że wizyta w Jove to wyróżnienie i coś niesłychanego.

Brak komentarzy:

Grupa na FB

Zapraszamy nowych graczy jak i również starszych pilotów do naszej nowej grupy na Facebook :  Eve Online Polska

Najczęściej wyświetlane