Latanie fregatą i pierwsze PVP

Szanowni państwo, czym jest PvP?
Jest to kwintesencja gry, jest czymś magicznym, co czyni EVE jedynym w swoim rodzaju.
W tym artykule omówię stworzenie podstawowego charakteru bojowego, czyli postaci do PvP.
Zapraszam…


Czemu Fregata?
  • Zasada pierwsza: Latając po lov-secach (system o security statusie od 0-1 do 0-4) musisz liczyć się ze stratami.
  • Zasada druga: Mały statek to małe straty ISK-ów (pieniądz wirtualny w grze).
  • Zasada trzecia: Prędkość = przewaga i wygrana w pojedynku.
  • Zasada czwarta: Większość graczy w lov-secu lata małymi statkami i tylko tak masz szanse liczyć, że ktoś podejmie z tobą walkę. (Większe statki: z reguły statki klasy bs (battleship) i wyższej nie chcą walczyć z fregatą, bo szkoda im czasu na zabawę, oni poszukują większych wrażeń (nie licząc nubów ze smartbombami (impuls em)).
Przejdźmy teraz do odpowiedz na nasze pytanie:
Graczu chcesz coś tanio kupić (marketplace), ubezpieczyć (insurance) i mieć szansę wygrania jednej ze swoich pierwszych walki.
Wybierz właśnie fregatę.

Atuty Fregaty

  • Statki są: Tanie, Skuteczne, Szybko flitowane a przede wszystkim Szybkie:
    W/w umiejętności czynią Fregatę najlepszym statek dla początkującego PVP-owca.
Czego potrzebujesz we Fregacie.
  • Trenuj: skill Spaceship Command (dowodzenie statkiem) i umiejętność prowadzenia statku klasy fregata. (Lv.5) Umożliwi ci wykorzystanie wszystkich atrybutów przewidzianych dla tej klasy statków.
  • Trenuj: Navigation (nawigacja) i umiejętności wykorzystania napędu „Afterburner lub MWD”. (Lv.4) Umożliwi ci wykorzystanie modułów „t.2” (klasa 2 silników napędowych).
  • Trenuj: Gunnery lub Missile Lancher Operation (działka/rakiety) i umiejętności wykorzystania owych broni. (Lv.5) Umożliwi ci zamontowanie na fregatach małych działek lub rakiet „t.2”. Odznaczających się lepszym DPS (liczba wartości uszkodzeń zadawanych przeciwnikowi) od swoich odpowiedników z niższej klasy „t.1”. W ofercie marketu umożliwiono zakup modułów „t.1” frakcyjnych, czyli o podwyższonej skuteczności. Niestety moduły przewyższają często cenę fregaty, dlatego o nich zapomnijmy. (Szczegółowy wykaz niżej).
  • Trenuj: Electronics (elektronikę) i umiejętność wykorzystania modułów zakłócających (Scramble i Warp Distruptory). (Lv.4) Umożliwi ci zamontowanie odpowiedników modułów z klasy „t.2”. W/w urządzenia służą do zakłócenia działań silników dopalacza (MWD) i manewrowych (MN) przeciwnika.
  • Trenuj: Engineering / Mechanics (inżynieria/ mechanika) i umiejętności obronne. (Lv.4) Umożliwi ci zastosowanie obrony polem (shield) (Engineering) lub obrony pancerzem(armor) (Mechanics). Oczywiście umiejętności w tej grupie powinny być jak najwyższe gdyż to często decyduje, kto przetrwa dłużej na polu bitwy.
Szczegółowa lista początkowych skili do PvP (poza wymienionymi wyżej)
  • DRONY:
    • Drones (5)
    • Combat Drone Operation (4)
    • Drone Durability (4)
    • Drone Interfacing (4)
    • Scout Drone Operation (5)
    • Caldari Drone Specialization lub innej nacji (4)
  • GUNNERY:
    • Controlled Bursts (4)
    • Gunnery (5)
    • Motion Prediction (4)
    • Rapid Firing (4)
    • Sharpshooter (4)
    • Surgical Strike (4)
    • Trajectory Analysis (4)
    • Small Hybrid Turret (5) + specjalizacje (4)
    • Medium Hybrid Turret (5) + specializacje (4)
    • Weapon Upgrades (5)
    • Advanced Weapon Upgrades (4)
  • MISSILE:
    • Rockets/ Assault Missiles/Torpedoes (5 ) + specializacje (4)
    • Light Missiles/Heavy Missiles/Cruise Missiles (5) + specjalizacje (4)
    • Guided Missile Precision (4)
    • Missile Bombardment (4)
    • Missile Launcher Operation (5)
    • Missile Projection (4)
    • Rapid Launch (4)
    • Target Navigation Prediction (4)
    • Warhead Upgrades (4)
Taktyka walki
Szanowni państwo to dział na tyle rozbudowany, że każdy z graczy w Eve-online mógłby się w tym rozpisać. Osobiście wyjawię wam jedną i zarazem chyba najskuteczniejszą metodę walki.
Czyli full kontakt:
  • Zasad 0: Poznajcie swój okręt jego plusy i minusy to wam pomoże w walce.
  • Zasada 1: Widząc okręt wroga musicie podejść go jak najszybciej. W tym celu używacie MWD i tu uwaga nie podchodzicie do niego centralnie na kurs kolizyjny, lecz po orbicie elipsoidalnej. Wtedy unikniecie większych obrażeń. Podchodząc na niego przyjmiecie całe obrażenia (DPS), jaki wam zadaje. Podchodząc pod kątem część z wystrzelonych pocisków lub działek „zsunie się” po kadłubie. (nie dotyczy to walki em, czy walki na dystans)
  • Zasada 2: Brak capa(energii) = śmierć. Po podejściu do statku wroga natychmiast wyłączcie MWD i ustawcie orbitę na minimalnym dystansie. Jak zapomnicie wyłączyć MWD nie przetrwacie starcia, bo zabraknie wam capa. (i tak was może wyssać neutem ale przynajmniej nie przegracie z własnej winy)
  • Zasada 3: Użycie modułów (Scramble i Warp Distruptory). Inaczej statek wam ucieknie.
    Zasada 4: Najpierw małe. Przy starciach z większymi statkami dobrze jest zniszczyć małe drony, dlatego że one zdadzą wam większe uszkodzenia, niż działka przystosowane do większych statków. Działka większych statków po prostu muszą was najpierw trafić.
    Zasada 5: Zabij albo giń. Nigdy się nie wahaj, każda sekunda straty może oznaczać to, czy wygrasz czy przegrasz.
  • Zasada 6: Wiać czy nie wiać? Przy starciach flot widząc, że przegrywacie i możecie uciec lepiej ucieknijcie zostawiając tylko rannych (uszkodzonych), po co kolejny ofiara dla idei. Przy starciach solo takiej możliwości i tak nie macie. Musicie walczyć do końca.
  • Zasada 7: Skaner to twój przyjaciel. W czasie walki obowiązkowo używajcie skanera pokładowego. Skaner służy do określania czy do naszych pozycji nie zbliża się jakaś pomoc dla gracza zaatakowanego. Pamiętajcie nie wszyscy walczą jak Sir Lancelot. W takiej sytuacji jak możesz odbij od statku wroga na MWD (na około 24 km) i wiej w nad-przestrzeń.
Gdzie polować?
W low-secu są trzy podstawowe strefy do oblegania:
  1. Pod bramą/stacją (ale tu musicie się liczyć z tym, że jak otworzycie pierwsi ogień to wieżyczki przy bramowe was zestrzelą)
  2. Na paskach (tu musicie uwazać by nie zaplątać się na skałach – brak prędkości = śmierć)
  3. Na misjach przeciwników ( tu uważacie na raty – NPC (statki z gry)
  4. Wszystkie pozostałe…
Święta prawda, też prawda i g**** prawda
  • Prawda 1: Oczywiście nie oszukujmy się są to podstawowe statki i wygranie każdego pojedynku będzie stanowić wyzwanie.
  • Prawda 2: Owszem sam fregatą zdziałasz mało, ale uwzględniając małą grupę fregat, które ze sobą współpracują można nawet zniszczyć Battleshipa.
  • Prawda 3: Graczu Przed wyruszeniem w podróż. Nie zapomnij tylko stworzyć i przeskoczyć do clona postaci (Clona stworzysz w Medical Center (wymagania: +5 dla frakcji zdobyty przez robienie misji)) – ruch ten uchroni cię przed stratą wartościowych implantów.
  • Prawda 4: Graczu, gdy już opanujesz podstawy pvp przesiądź się na większe statki destroyery, crusy, bc, bs i wyższe. Wtedy poznasz prawdziew PvP w EVE-Online

Fly Safe
Emtecpl

Komentarze

Najczęściej wyświetlane

Jak zacząć grę w Eve Online

Poradnik Górnika I

Skille dla początkującego gracza Eve Online