Kliknij poniżej i rozpocznij grę! Zyskaj SP

Logistyka własna oraz kontrakty kurierskie

W Faction Warfare jedną z niedogodności jest ograniczenie możliwości swobodnego poruszania się po systemach High Security. W tych należących do wrogiej frakcji będzie Cię ścigać wrogie NPC. Może się zdarzyć, że zapolują na Ciebie także inni gracze, którzy znaleźli się po przeciwnej stronie konfliktu. A zaopatrzenie wojenne musi jakoś do Ciebie trafić :-)

1. Przewożenie towarów własnymi siłami.
Zacznijmy od tego, że w bardzo prosty sposób możesz zapewnić sobie pewną niezależność w kwestii logistyki towarów.
Skoro nie możesz latać bezpiecznie po systemach High Sec swoją główną postacią, powinieneś stworzyć sobie alta (drugą postać na tym samym koncie), która, będąc w neutralnej korporacji NPC, nie będzie miała takich ograniczeń. 
Nowo stworzona postać ma od razu dostęp do statków zwanych industrialami. Czym są industriale? To statki transportowe.

Procedura jest prosta. Tworzysz postać, przemieszczasz ją do huba handlowego i kupujesz jej industriala. Kiedy potrzebujesz przewieźć towary, przerzucasz je na postać transportową kontraktem (o kontraktach za chwilę) i przewozisz bezpiecznie z punktu A do punktu B.

Ponieważ życie to niejebajka, mimo neutralności naszej postaci, możemy natrafić na graczy, którzy będą próbowali nas zabić. To tzw. gankerzy. Przeprowadzają oni samobójcze ataki na statki transportowe, by wydobyć z ich wraków drogocenne cargo.

Jak można zmniejszyć prawdopodobieństwo takiego ataku?
  1. Nie przewoź statkiem transportowym towarów o wartości przekraczającej 100mln ISK.(atakujący musi ponieść pewne koszty związane z atakiem).
  2. Zafituj na swoim statku transportowym moduły zwiększające ilość HP i resisty (nigdy nie leć „golasem”, bo wtedy wystarczy krążownik za 15mln żeby Cię skasować).
  3. Nie lataj na autopilocie. (autopilot daje dużo czasu na przygotowanie ataku na Ciebie).
Statki transportowe nie są rozwiązaniem idealnym.
  • Na raz jesteś w stanie przewieźć jedynie około 30 tysięcy metrów sześciennych towarów (zakładając bazowe skille, i gotowe fity korporacyjne).
  • Bierzesz na siebie ryzyko przewozu (utrata ładunku w wyniku ataku samobójczego).
  • Tracisz czas na obsługę.

Jeśli chcesz pozbyć się powyższych płacąc innym graczom za wykonanie tej roboty dla Ciebie, musisz zacząć wystawiać kontrakty kurierskie na innych graczy. Szczegóły na drugiej stronie.

2. Kontrakty kurierskie.

Czym jest kontrakt kurierski?
Jest to zlecenie usługi przewozu towarów. Możesz je skierować do konkretnego gracza, bądź zamieścić jako zlecenie
publiczne, które może wykonać każdy.
Do dzieła.

W pasku narzędzi po lewej kilkamy w:
[E] -> [Business] -> [Contracts].

W nowo otwartym oknie wybierasz zakładkę [Start Page], a następnie klikasz w przycisk [Create Contract]


Otworzyło się nam okno kontraktów. Wyróżniamy trzy podstawowe typy:
  • Item Exchange (kontrakt wymiany towarów na inne towary, bądź ISK)
  • Auction (kontrakt, który pozwala na przeprowadzenie licytacji towarów)
  • Courier (kontrakt pozwalający zlecić usługę przewozu).


Ponieważ chcemy zlecić usługę transportu naszych towarów, w typie kontraktu wskazujemy Courier.

W kolejnym oknie wyboru wskazujemy, czy kontrakt ma być zlecony konkretnej osobie, czy widoczny dla wszystkich graczy. Ponieważ nie znam żadnego kuriera, wybieram opcję [Public].

Klikam [Next], by przejść do kolejnych ustawień.



Wybieram stację, z której chce przetransportować przedmioty (suwak na górze okna - zmieniamy np. Amarr VIIII (Oris) na inną stację). Klikając w boxy wybieram, które przedmioty mają być objęte
kontraktem przewozu. Klikam [Next], by przejść do kolejnych ustawień.

Wskazuję stację, do której chcę mieć dostarczony towar. Chcę przewieźć towar do stacji w systemie Jita. W okno [Ship to] wpisuję „jita” i klikam przycisk [search], by móc dokonać wyboru stacji.

Wpisuję oferowaną nagrodę za wykonanie kontraktu [Reward]. O wycenie kontraktu porozmawiamy za chwilę. Wpisuję wartość zastawu. Jest to kwota zabezpieczenia, którą nasz przewoźnik musi zastawić w momencie akceptowania kontraktu.
Jeśli nie uda mu się wypełnić kontraktu, ta kwota przechodzi na nasze konto. W [Collateral] wpisujemy wartość będącą mniej więcej 120% wartości naszego ładunku. Przewożąc towar o wartości 1b, wpisuję zwykle 1,2b.

Wybieramy, jak długo kontrakt ma być dostępny do akceptacji [Expiration].
Wybieramy, ile czasu dostanie kurier na wypełnienie kontraktu [Days to complete]. Czas jest liczony od momentu akceptacji. System podaje nam informację, jak daleka droga jest do przebycia, oraz jakie wynagrodzenie otrzyma kurier za każdy skok. Klikam [Next], by przejść do podsumowania.

Ostatnie okno to podsumowanie naszego kontraktu. Zanim ostatecznie go zaakceptujesz klikając [Finish], sprawdź dwa razy, czy nie popełniłeś nigdzie błędu.


Klikając [Finish] ostatecznie akceptujemy kontrakt. Pojawia się on w ofercie globalnej. 
Możemy uzbroić się w cierpliwość i czekać, aż ktoś wyszuka nasz kontrakt i go zaakceptuje. Możemy też dołączyć do kanału komunikacyjnego w grze [haulers channel]. Jest to kanał, który służy do komunikacji przewoźników z klientami.
Tam możesz umieścić link do Twojego kontraktu, licząc na to, że ktoś ten kontrakt podejmie szybciej.
W MOTD (wiadomości startowej) tego kanału znajduje się też proste narzędzie do wyceny. Wpisując ilość skoków oraz wartość przewożonych towarów otrzymasz informację, ile powinieneś za ten fracht zapłacić. Oczywiście, im więcej zapłacisz, tym szybciej ktoś się skusi na kurs. Ja zwykle płacę powyżej tej wyceny, minimum 1mln ISK na skok.

Jak znaleźć swój kontrakt (by zrobić link lub sprawdzić status)?
Wracamy do początku poradnika. Otwieramy menu kontraktów, ale zamiast zakładki [start page], służącej do tworzenia kontraktów, wybieramy [my contracts] czyli okno z podglądem naszych kontraktów.


Wybierając [Status] filtrujemy kontrakty, które nie zostały zaakceptowane, są w trakcie realizacji, bądź zostały zakończone. Możemy także przefiltrować wyniki po typie kontraktu. Aby zalinkować kontrakt, przeciągnij i upuść jego nazwę na kanale chat.

Poradnik jest wstawiony na stronę eveonlinepolska.pl za zgodą ZOMO Zenek (jeśli korzystasz z tego poradnika, możesz wspomóc gracza ISK'ami). Poradnik opracowany dla korporacji CDN. – Corp dla nowych. Możesz wejść na kanał CDN. w grze Eve Online do czego wszystkich nowych graczy zachęcamy!

Brak komentarzy:

Grupa na FB

Zapraszamy nowych graczy jak i również starszych pilotów do naszej nowej grupy na Facebook :  Eve Online Polska

Najczęściej wyświetlane